4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí

Zařazeno v tématech

Typ školy: Základní vzdělávání


Pro žáky:
1. ročník - Střední školy / Gymnázia
2. ročník - Střední školy / Gymnázia
6. ročník - Základní školy
7. ročník - Základní školy
8. ročník - Základní školy
9. ročník - Základní školy

Abstrakt

Během jedné či dvou vyučovacích hodin žákyně a žáci diskutují o kladech a záporech sociálních sítí.

Pomůcky

možnost promítnout ukázku z internetu, kartičky s lajky, čisté papíry pro skupinovou práci

Vlastní formulace cílů

žáci přemýšlejí a diskutují o kladech a záporech sociálních sítí

Časový rozsah
1x - 2x 45 min
Popis uč. jednotky

 

1. Evokace

Dnes si budeme povídat o sociálních sítích. Které sociální sítě znáte? Učitel nebo žáci zapisují na tabuli.

 

2.

Postavte se každý na pomyslnou škálu NIKDY-NAVŽDY, podle svého vztahu k sociálním sítím. Po té se každý může jednou větou vyjádřit, proč stojí tam, kde stojí.

 

3.

Žáci si vylosují papírky s lajky a podle barev se rozdělí do skupin. Vytvořte reklamu na svou oblíbenou sociální síť, v níž vyzdvihnete přednosti a výhody sociálních sítí pro uživatele. Pokud jsou ve třídě žáci, kteří nemají kladný vztah k sociálním sítím (zjistíte v předchozí aktivitě), vytvoří samostatnou skupinu a vytvoří reklamu proti používání sociálních sítí.

 

4.

Skupiny prezentují a každý žák může po skončení prezentace udělit 1 skupině lajk – papírek, který sloužil k rozdělení do skupin.

 

5.

Každá skupina obdrží papír, na který po dobu 5 minut píše nápady k tvrzení – 4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí. Následuje krátká diskuse nad jednotlivými nápady.

 

6.

Pusťte žákům část pořadu Fokus Václava Moravce – Velký bratr nás sleduje - čas 46.10 -47.53 – britský průzkum.

 

7.

Reflexe formou diskuse. Můžete využít následující otázky.

  1. Může se tak, jak popisuje výzkum, někdo cítit?
  2. Zažili jste vy některé z uváděných situací?
  3. Co by člověk, který se dostane, do některé z uváděných situací, měl dělat?

Klíčová slova

mediální gramotnost, spolupráce





Autor: Marie Veverová


Diskuze:


Opiště kód z obrázku Captcha Image Načíst nový obrázek

Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.