Seznam vyhledaných materiálů

Věk žáků Materiál Jazyk Datum vydání Klíčová slova Forma
ZŠ (2.st.), střední Obrazy historie regionu

Obrazy historie regionu

Metodika k vzdělávacímu programu "Obrazy historie regionu": Smyslem vzdělávacího programu pro žáky/ně II. stupně základní školy nebo středních škol je propojit občanské vzdělávání na základních školách s praktickým poznáváním historie i současnosti obce či regionu v místě školy.

česky 2015 lokální dimenze, politika
ZŠ (2.st.), střední Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol je určený nejen učitelům, ale i redaktorům a tvůrcům dalších učebních materiálů. Obsahuje devět učebních lekcí rozdělených po čtyřech vyučovacích hodinách. Plány jednotlivých hodin obsahují postupné pokyny včetně materiálů pro žáky a pracovních informací pro učitele. Učební programy pokryjí téměř celý celý školní rok jak pro vyšší ročníky základních škol, tak pro mladší ročníky středních škol.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Šestá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tato publikace obsahuje 47 aktivit pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům ve školách i v neformálním vzdělávání. Mnoho aktivit je přizpůsobitelných pro různý věk dětí, zpravidla stačí upravit úroveň reflexe.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce  
ZŠ (2.st.), střední, dospělí Jak mohou všichni učitelé  podpořit výchovu k občanství  a lidským právům

Jak mohou všichni učitelé podpořit výchovu k občanství a lidským právům

Příručka určuje hlavní kompetence, které učitelé potřebují k zavedení výuky demokratického občanství a lidských práv do tříd, škol i širší komunity. Je určena všem učitelům a školitelům působícím v institucích vyššího školství nebo v zařízeních zaměřených na vzdělávání před zahájením pedagogické praxe a v jejím průběhu. Jedná se o překlad publikace Rady Evropy.

česky 2012 občanská společnost, odpovědnost  
ZŠ (2.st.), střední Politika do školy patří

Politika do školy patří

Politika je nedílnou součástí života v demokracii a orientace v ní a schopnost se v ní orientovat jsou nezbytnou dovedností každého občana. Přesto však bývají politická témata na školách tabu, učitelé se jim vyhýbají a nemluví o nich. Mladí lidé tak zůstávají izolováni od politických debat a často vstupují do občanského života zcela nepřipraveni. Publikace vysvětluje, proč je žádoucí o politických a kontroverzních tématech ve třídě hovořit a nabízí několik jednoduchých rad a postupů, jak s takovými tématy pracovat ve výuce. Obsahuje rovněž příklad vývoje konkrétní lekce na aktuální téma.

česky 2012 občanská společnost, odpovědnost, politika, projevit názor  
ZŠ (2.st.), střední Korupce v ČR

Korupce v ČR

Metodická příručka pro pedagogy středních (ale i základních) škol poskytuje souhrnné informace o korupci, jejích příčinách a důsledcích, výskytu v ČR či trestnosti, ale i konkrétní cvičení, hry a metodické návody na předávání problematiky korupce studentům.

česky 2012 odpovědnost, projevit názor
ZŠ (2.st.), střední Interkulturní seminář

Interkulturní seminář

Cílem interkulturního semináře o rozsahu 90 minut je zprostředkovat žákům první setkání s tématem kulturní rozmanitosti. Žáci si prostřednictvím semináře uvědomí, jaké to je být „jiný“ a dostanou příležitost zamyslet se nad tím, jak by mohlo vypadat ideální soužití lidí s různým kulturním zázemím a jak by tomu každý mohl přispět.

česky 2012 interkulturalita, lidská práva, spolupráce
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední Vzděláváním k demokracii

Vzděláváním k demokracii

Překlad první ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (VDO/VLP) vydávaných Radou Evropy. Tento manuál se skládá ze tří částí. V první představuje základní principy výchovy k demokratickému občanství a k lidským právům, ve druhé nabízí návody pro interaktivní a konstruktivní učení a ve třetí části sadu konkrétních nástrojů využitelných v VDO/VLP.

česky 2012 demokracie, kritické uvažování, lidská práva, občanská společnost, odpovědnost  
ZŠ (2.st.), střední Exran - Aktivity zaměřené na témata xenofobie, rasismu, extremismu, neonacismu a antisemitismu

Exran - Aktivity zaměřené na témata xenofobie, rasismu, extremismu, neonacismu a antisemitismu

Brožurka obsahuje metodické listy pro pedagogickou práci s tématy, které spadají pod multikulturní výchovu. Aktivity vznikly během výukových programů, které měly za cíl studenty upozornit na úskalí černobílého vnímání světa, podpořit vstřícnost při setkávání se s odlišnostmi a otevřít prostor mnohdy ožehavým tématům jako je vztah Čechů k cizincům, rasismus v české společnosti nebo osobní iniciativa v situacích bezpráví.

česky 2011 interkulturalita, občanská společnost
ZŠ (2.st.), střední Jsme lidé jedné země

Jsme lidé jedné země

Projekt „Jsme lidé jedné Země“ je zaměřen na prevenci rasismu a xenofobie prostřednictvím multikulturní výchovy a vzdělávání o migraci a migrantech žijících v ČR. Hlavním záměrem projektu je upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní společnosti. Pravidelným setkáváním, kritickou reflexí informací a dlouhodobou systematickou prací s žáky chceme otevřít prostor pro uvědomění si a vyjádření strachů a předsudků a následné práci s nimi směřující k eliminaci xenofobie a možných projevů rasismu.

česky 2011 interkulturalita, kritické uvažování, lidská práva, mediální gramotnost, právo, svoboda
10 | 20 | 50 | 100 |