Seznam vyhledaných materiálů

Věk žáků Materiál Jazyk Datum vydání Klíčová slova Forma
ZŠ (2.st.), střední Obrazy historie regionu

Obrazy historie regionu

Metodika k vzdělávacímu programu "Obrazy historie regionu": Smyslem vzdělávacího programu pro žáky/ně II. stupně základní školy nebo středních škol je propojit občanské vzdělávání na základních školách s praktickým poznáváním historie i současnosti obce či regionu v místě školy.

česky 2015 lokální dimenze, politika
ZŠ (2.st.), střední Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol je určený nejen učitelům, ale i redaktorům a tvůrcům dalších učebních materiálů. Obsahuje devět učebních lekcí rozdělených po čtyřech vyučovacích hodinách. Plány jednotlivých hodin obsahují postupné pokyny včetně materiálů pro žáky a pracovních informací pro učitele. Učební programy pokryjí téměř celý celý školní rok jak pro vyšší ročníky základních škol, tak pro mladší ročníky středních škol.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Šestá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tato publikace obsahuje 47 aktivit pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům ve školách i v neformálním vzdělávání. Mnoho aktivit je přizpůsobitelných pro různý věk dětí, zpravidla stačí upravit úroveň reflexe.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce  
ZŠ (2.st.), střední, dospělí Jak mohou všichni učitelé  podpořit výchovu k občanství  a lidským právům

Jak mohou všichni učitelé podpořit výchovu k občanství a lidským právům

Příručka určuje hlavní kompetence, které učitelé potřebují k zavedení výuky demokratického občanství a lidských práv do tříd, škol i širší komunity. Je určena všem učitelům a školitelům působícím v institucích vyššího školství nebo v zařízeních zaměřených na vzdělávání před zahájením pedagogické praxe a v jejím průběhu. Jedná se o překlad publikace Rady Evropy.

česky 2012 občanská společnost, odpovědnost  
ZŠ (2.st.), střední Politika do školy patří

Politika do školy patří

Politika je nedílnou součástí života v demokracii a orientace v ní a schopnost se v ní orientovat jsou nezbytnou dovedností každého občana. Přesto však bývají politická témata na školách tabu, učitelé se jim vyhýbají a nemluví o nich. Mladí lidé tak zůstávají izolováni od politických debat a často vstupují do občanského života zcela nepřipraveni. Publikace vysvětluje, proč je žádoucí o politických a kontroverzních tématech ve třídě hovořit a nabízí několik jednoduchých rad a postupů, jak s takovými tématy pracovat ve výuce. Obsahuje rovněž příklad vývoje konkrétní lekce na aktuální téma.

česky 2012 občanská společnost, odpovědnost, politika, projevit názor  
ZŠ (2.st.), střední Korupce v ČR

Korupce v ČR

Metodická příručka pro pedagogy středních (ale i základních) škol poskytuje souhrnné informace o korupci, jejích příčinách a důsledcích, výskytu v ČR či trestnosti, ale i konkrétní cvičení, hry a metodické návody na předávání problematiky korupce studentům.

česky 2012 odpovědnost, projevit názor
ZŠ (2.st.), střední Interkulturní seminář

Interkulturní seminář

Cílem interkulturního semináře o rozsahu 90 minut je zprostředkovat žákům první setkání s tématem kulturní rozmanitosti. Žáci si prostřednictvím semináře uvědomí, jaké to je být „jiný“ a dostanou příležitost zamyslet se nad tím, jak by mohlo vypadat ideální soužití lidí s různým kulturním zázemím a jak by tomu každý mohl přispět.

česky 2012 interkulturalita, lidská práva, spolupráce
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední Vzděláváním k demokracii

Vzděláváním k demokracii

Překlad první ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (VDO/VLP) vydávaných Radou Evropy. Tento manuál se skládá ze tří částí. V první představuje základní principy výchovy k demokratickému občanství a k lidským právům, ve druhé nabízí návody pro interaktivní a konstruktivní učení a ve třetí části sadu konkrétních nástrojů využitelných v VDO/VLP.

česky 2012 demokracie, kritické uvažování, lidská práva, občanská společnost, odpovědnost  
ZŠ (2.st.), střední Exran - Aktivity zaměřené na témata xenofobie, rasismu, extremismu, neonacismu a antisemitismu

Exran - Aktivity zaměřené na témata xenofobie, rasismu, extremismu, neonacismu a antisemitismu

Brožurka obsahuje metodické listy pro pedagogickou práci s tématy, které spadají pod multikulturní výchovu. Aktivity vznikly během výukových programů, které měly za cíl studenty upozornit na úskalí černobílého vnímání světa, podpořit vstřícnost při setkávání se s odlišnostmi a otevřít prostor mnohdy ožehavým tématům jako je vztah Čechů k cizincům, rasismus v české společnosti nebo osobní iniciativa v situacích bezpráví.

česky 2011 interkulturalita, občanská společnost
ZŠ (2.st.), střední Jsme lidé jedné země

Jsme lidé jedné země

Projekt „Jsme lidé jedné Země“ je zaměřen na prevenci rasismu a xenofobie prostřednictvím multikulturní výchovy a vzdělávání o migraci a migrantech žijících v ČR. Hlavním záměrem projektu je upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní společnosti. Pravidelným setkáváním, kritickou reflexí informací a dlouhodobou systematickou prací s žáky chceme otevřít prostor pro uvědomění si a vyjádření strachů a předsudků a následné práci s nimi směřující k eliminaci xenofobie a možných projevů rasismu.

česky 2011 interkulturalita, kritické uvažování, lidská práva, mediální gramotnost, právo, svoboda
ZŠ (2.st.), střední Globální rozvojové vzdělávání trochu jinak – outdoorové a zážitkové hry

Globální rozvojové vzdělávání trochu jinak – outdoorové a zážitkové hry

Publikace spojuje globální rozvojové vzdělávání a zážitkovou pedagogiku, nabízí dvanáct převážně outdoorových aktivit na konkrétní globální témata, jako jsou migrace, média a humanitární pomoc, komunitní rozvoj, lidská práva, udržitelný cestovní ruch atd. Popsané aktivity lze využít především v přírodě, ale také v běžných hodinách ve škole.


Stránka: http://www.arpok.cz/cz/

česky 2011 globalizace, kritické uvažování, lidská práva, odpovědnost, osobnostní rozvoj, participace, projevit názor, spolupráce, udržitelný rozvoj  
ZŠ (2.st.), střední Kdo jiný?

Kdo jiný?

Cílem projektu je podpořit mladé lidi v aktivní občanské angažovanosti formou týmových projektů. Metodická příručka poskytuje velmi dobré vedení a cenné rady při realizaci studentského projektu. Kniha obsahuje kapitoly věnující se různorodým tématům, které doplňuje několik filmů.

česky 2010 globalizace, identita, interkulturalita, lidská práva, občanská společnost, participace, projevit názor, spolupráce
ZŠ (2.st.) Kooperativní učení, kooperativní škola

Kooperativní učení, kooperativní škola

Úvodní část knihy shrnuje teoretická východiska i praktické zkušenosti se způsoby i úskalími zavádění tohoto způsobu učení do škol. Jako doplněk jsou uvedeny i záznamy vyučovacích hodin, v nichž je skupinová práce těžištěm výuky a konkrétní náměty pro činnosti, hry a cvičení vedoucí k větší spolupráci ve třídě.

česky 2010 osobnostní rozvoj, spolupráce  
ZŠ (2.st.), střední, dospělí Zážitkové výukové programy

Zážitkové výukové programy

Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Učitelé často nemají zkušenosti s uváděním náročnějších her a instruktoři zážitkových akcí nejsou zvyklí vkládat do her výukové elementy. Tato publikace poskytuje inspiraci oběma skupinám. Uváděné programy jsou značně rozmanité – od spíše výukových přes diskusní až po primárně prožitkové programy určené k zamyšlení se nad vlastním životem.

česky 2010 demokracie, globalizace, kritické uvažování, mezinárodní vztahy, odpovědnost, projevit názor  
ZŠ (2.st.), střední Svět v nákupním košíku (8 manuálů k programu globálního vzdělávání)

Svět v nákupním košíku (8 manuálů k programu globálního vzdělávání)

Tematické sešity nabízejí podrobnou metodiku, pracovní listy a podkladové informace pro realizaci interaktivních dílen upozorňujících, jaký vliv má spotřební chování obyvatel Evropy a Ameriky na život obyvatel rozvojových zemí.

česky 2010 globalizace, lidská práva, lokální dimenze, udržitelný rozvoj  
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední EDC/HRE Volume I: Educating for Democracy

EDC/HRE Volume I: Educating for Democracy

První ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tento manuál v anglickém jazyce se skládá ze tří částí. V první představuje základní principy výchovy k demokratickému občanství a k lidským právům, ve druhé nabízí návody pro interaktivní a konstruktivní učení a ve třetí části sadu konkrétních nástrojů využitelných v EDC/HRE. Publikace je již přeložena i do českého jazyka.

anglicky 2010 demokracie, kritické uvažování, lidská práva, občanská společnost, odpovědnost  
ZŠ (2.st.) Hry pro rozvoj zdravé osobnosti: prevence problémů s agresivitou, pasivitou a závislostí

Hry pro rozvoj zdravé osobnosti: prevence problémů s agresivitou, pasivitou a závislostí

Kniha je bohatým zásobníkem informací, her a metod, které mohou účinně pomáhat při vytváření zdravé osobnosti dětí. Zlepšují komunikaci, vztahy ve skupině a zvyšují vzájemné pochopení a schopnost obrany proti manipulaci. Účastníci her aktivně překonávají překážky a řeší sami nebo ve skupinách modelové situace, týkající se například vztahů mezi lidmi, první pomoci, nakládání s penězi, ochrany přírody, soužití s menšinami a mnoha dalších.

česky 2010 globalizace, odpovědnost, osobnostní rozvoj  
ZŠ (2.st.), střední Hrozby neonacismu – Příležitosti demokracie

Hrozby neonacismu – Příležitosti demokracie

Publikace popisuje vývoj extremistických hnutí do podzimu 2009, jejich filozofii, témata a projevy i metody monitoringu a zákonné možnosti postihu. V pedagogické části popisuje metodiku prevence, možnosti práce se studenty ohroženými extremistickými postoji a to zejména ve školním prostředí a v návaznosti na něj. Nabízí několik ověřených aktivit do výuky, které otevírají a objasňují téma extremismu pro studenty.

česky 2009 demokracie, svoboda
ZŠ (2.st.) Svět do všech předmětů: globální témata pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia

Svět do všech předmětů: globální témata pro 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia

Publikace nabízí soubor 34 lekcí, které usnadní rozšíření výuky mnoha předmětů o globální rozměr (např. český jazyk, zeměpis, občanská výchova, matematika, chemie, fyzika, anglický jazyk). Dobře poslouží učitelům, kteří chtějí ve své výuce zohlednit průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.

česky 2009 globalizace, interkulturalita, kritické uvažování, lidská práva, občanská společnost, odpovědnost, udržitelný rozvoj  
ZŠ (2.st.) Učíme (se) spolupráci spoluprací

Učíme (se) spolupráci spoluprací

Kniha se věnuje strategiím, technikám a (ne)žádoucím činnostem učitele zajišťujícím efektivní využití kooperativního učení. Věnuje se i řešení obtíží, které vznikají při využívání skupinové formy výuky.


Stránka: http://www.aisis.cz/aktualni-nabidka-vydavatelstvi-aisis.html

česky 2009 osobnostní rozvoj, spolupráce  
10 | 20 | 50 | 100 |