Seznam vyhledaných materiálů

Věk žáků Materiál Jazyk Datum vydání Klíčová slova Forma
střední Význam účasti veřejnosti při ochraně životního prostředí

Význam účasti veřejnosti při ochraně životního prostředí

Nová metodická příručka pro učitele středních škol, jejímž cílem je přinést nové prvky do  environmentální výuky.

česky 2014 lokální dimenze, právo, udržitelný rozvoj
ZŠ (2.st.), střední Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň ZŠ

Život v demokracii: Učební plány VDO/VLP pro druhý stupeň základních škol je určený nejen učitelům, ale i redaktorům a tvůrcům dalších učebních materiálů. Obsahuje devět učebních lekcí rozdělených po čtyřech vyučovacích hodinách. Plány jednotlivých hodin obsahují postupné pokyny včetně materiálů pro žáky a pracovních informací pro učitele. Učební programy pokryjí téměř celý celý školní rok jak pro vyšší ročníky základních škol, tak pro mladší ročníky středních škol.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.), střední Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Výuka demokracie: Sbírka modelových situací pro výchovu k demokratickému občanství a lidským právům

Šestá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tato publikace obsahuje 47 aktivit pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům ve školách i v neformálním vzdělávání. Mnoho aktivit je přizpůsobitelných pro různý věk dětí, zpravidla stačí upravit úroveň reflexe.

česky 2012 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce  
ZŠ (2.st.), střední Jsme lidé jedné země

Jsme lidé jedné země

Projekt „Jsme lidé jedné Země“ je zaměřen na prevenci rasismu a xenofobie prostřednictvím multikulturní výchovy a vzdělávání o migraci a migrantech žijících v ČR. Hlavním záměrem projektu je upevňovat a posilovat pozitivní postoje dětí k multikulturní společnosti. Pravidelným setkáváním, kritickou reflexí informací a dlouhodobou systematickou prací s žáky chceme otevřít prostor pro uvědomění si a vyjádření strachů a předsudků a následné práci s nimi směřující k eliminaci xenofobie a možných projevů rasismu.

česky 2011 interkulturalita, kritické uvažování, lidská práva, mediální gramotnost, právo, svoboda
střední, dospělí Hry pro osobní rozvoj

Hry pro osobní rozvoj

Hry pro osobní rozvoj nabízí soubor aktivit rozdělených do pěti tematických okruhů: psychohry s důrazem na tvořivost, soutěživé, témata pro skupinové diskuse, hry rozvíjející sociální inteligenci a obrázkový kviz. Několik v knize uvedených her má známý rámec, ale nový obsah. Kniha je určena pro psychology, psychoterapeuty, pedagogy, vedoucí výcviků, vedoucí akcí a pro všechny, kteří hledají kvalitní náplň volného času pro sebe a své přátele.

česky 2010 interkulturalita, kritické uvažování, mezinárodní vztahy, osobnostní rozvoj, právo, projevit názor, spolupráce  
střední EDC/HRE Volume IV: Taking Part in Democracy

EDC/HRE Volume IV: Taking Part in Democracy

Čtvrtá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy určená pro učitele, kteří chtějí téma začleňovat do běžné výuky. Tato publikace v anglickém jazyce obsahuje devět učebních lekcí (každá v délce přibližně čtyř vyučovacích hodin) pro první stupeň základních škol.

anglicky 2010 demokracie, interkulturalita, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (1.st.) EDC/HRE Volume II: Growing up in Democracy

EDC/HRE Volume II: Growing up in Democracy

Druhá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy určená pro učitele, kteří chtějí téma začleňovat do běžné výuky. Tato publikace v anglickém jazyce obsahuje devět učebních lekcí (každá v délce přibližně čtyř vyučovacích hodin) pro první stupeň základních škol.

anglicky 2010 demokracie, interkulturalita, mediální gramotnost, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (2.st.), střední EDC/HRE Volume VI: Teaching Democracy

EDC/HRE Volume VI: Teaching Democracy

Šestá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tato publikace v anglickém jazyce obsahuje 47 aktivit pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům ve školách i v neformálním vzdělávání. Mnoho aktivit je přizpůsobitelných pro různý věk dětí, zpravidla stačí upravit úroveň reflexe.

anglicky 2008 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (2.st.) EDC/HRE Volume III: Living in Democracy

EDC/HRE Volume III: Living in Democracy

Třetí ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Tato publikace v anglickém jazyce obsahuje devět učebních lekcí (každá v délce přibližně čtyř vyučovacích hodin) pro druhý stupeň základních škol.

anglicky 2008 demokracie, odpovědnost, participace, právo, spolupráce, svoboda  
ZŠ (1.st.), ZŠ (2.st.) EDC/HRE Volume V: Exploring Children's Rights

EDC/HRE Volume V: Exploring Children's Rights

Pátá ze série příruček pro výchovu k demokratickému občanství a k lidským právům (EDC/HRE) vydávaných Radou Evropy. Děti by měli znát, jaká práva mají, ale měli by si jich zároveň i vážit a umět je používat. Učitel by měl vytvořit takové učební prostředí, které bude respektovat demokratické principy a lidská práva. Publikace v anglickém jazyce obsahuje devět projektů pro devět školních ročníků, každý v délce čtyř vyučovacích hodin.

anglicky 2007 lidská práva, odpovědnost, právo  
10 | 20 | 50 | 100 |