Tužby a potřeby - Aktivita pro inspiraci

Zařazeno v tématech

Typ školy: Základní vzdělávání


Pro žáky:
6. ročník - Základní školy
7. ročník - Základní školy
8. ročník - Základní školy
9. ročník - Základní školy

Abstrakt

V průběhu aktivity se žáci snaží porozumět rozdílu mezi věcmi, které opravdu chtějí a které se jim líbí a mezi jejich skutečnými potřebami. V aktivitě je kromě jiného důležité, zda jsou žáci schopni dosáhnout shody během práce ve skupině.

Pomůcky

Nejsou.

Vlastní formulace cílů

Žáci rozliší to, co skutečně potřebují, a to, co se jim líbí a moc by to chtěli, ale nepotřebují to.

Časový rozsah
1x 45 min
Popis uč. jednotky

 

Aktivita "Tužby a potřeby"

Průběh: Učitel požádá žáky, aby nakreslili některé z věcí, které potřebují. Každý žák nakreslí 8 až 10 věcí, nejlépe na jednotlivé papíry. Starší žáci si mohou obrázky dopředu připravit, mohou použít i obrázky z časopisů. Jakmile mají žáci připraveny obrázky, rozdělí se do skupin. Ve skupinách se pak společně rozhodnou, kterých pět výkresů si ponechají ve smyslu nejdůležitějších věcí.

Závěr a reflexe: V závěrečné fázi skupiny vzájemně představí svůj výběr a vysvětlí ho. Jaké je srovnání výběrů - vybraly si skupiny totéž? Učitel následně vystaví výběry obrázků všech skupin - lze zavěsit na šňůru. Následuje diskuse se třídou o tom, které z těchto věcí, které nejsou skutečnými potřebami, je možné odstranit. Nakonec by na šňůře mělo zůstat jen pět výkresů. Na aktivitě je také podstatné, zda jsou žáci schopni se dohodnout.

 

Hodnocení

Vzhledem k charakteru aktivity (může sloužit jako úvodní k rozsáhejšímu tématu) si učitel sám konkretizuje výstupy.


Klíčová slova

osobnostní rozvoj





Autor: Martina Röhlichová, COV, podle příručky Rady Evropy "Učení demokracii - Svazek VI"


Diskuze:


Opiště kód z obrázku Captcha Image Načíst nový obrázek

Ještě nikdo nevložil žádný příspěvek, buďte první.