Seznam učebních lekcí

Název Autor Časový rozvrh Klíčová slova Datum Zobrazeno

Moje stopy na internetu 

Aneb Co o mně ví internet? A koho to může zajímat? Lekce pracuje s tématem stop, které při svém pohybu na internetu žákyně a žáci zanechávají, a jaké problémy z toho mohou plynout.

Marie Veverová 2x 45 minut kritické uvažování, mediální gramotnost, odpovědnost 19. 2. 2018 717x
1 komentář

4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí 

Během jedné či dvou vyučovacích hodin žákyně a žáci diskutují o kladech a záporech sociálních sítí.

Marie Veverová 1x - 2x 45 min mediální gramotnost, spolupráce 19. 2. 2018 564x

Jak internet ovlivňuje životy různých lidí? 

Během dvou hodin žákyně a žáci zjišťují a přemýšlí o tom, jak internet ovlivňuje život různých skupin lidí.

Marie Veverová 2x 45 min kritické uvažování, mediální gramotnost, spolupráce 19. 2. 2018 581x

Na cestě k transparentnější politické kampani? 

Žáci se seznámí s novými pravidly pro financování a označování předvolebních kampaní – a přešlapy z minulých let. V roli konzultantů pravidla shrnují do manuálu pro politické kandidáty a zvažují důvody pro jejich zavedení. Poté v terénu sbírají příklady a na základě svých poznatků vyhodnocují, zda byla nová pravidla porušena, či ne. V případě (ne)označené politické reklamy své příklady sdílí v přehledu kampaní na fervolby.cz. V závěru lekce žáci na konkrétnách příkladech vyhodnocují přínos nových pravidel.

Vendula Menšíková 2 x 45 min; obnáší domácí úkol a sběr příkladů v terénu (lekci je potřeba uskutečnit v době předvolební kampaně, či krátce po volbách, do doby, než politická reklama z veřejného prostoru zmizí) demokracie, kritické uvažování, lokální dimenze, občanská společnost, osobnostní rozvoj, participace, politika, právo 16. 10. 2017 976x

Spolu v domově seniorů 

Aneb "Mladí v Nizozemí se starých nestraní" - Domov důchodců v nizozemském Deventeru zdarma poskytuje pokoje těm vysokoškolským studentům, kteří se zaváží strávit nejméně 30 hodin měsíčně s jeho obyvateli – například s nimi nakupují, vaří, hrají společenské hry. Jak se žije seniorům? Obyvatelstvo stárne, jaké změny to přinese?

Michaela Zapletalová 45 minut kritické uvažování, osobnostní rozvoj, projevit názor 3. 4. 2017 507x

Lekce o menstruaci - v2 

Verze 2: "Cyklická žena" - Být ženou je nádherné. A jeden z nejkrásnějších aspektů ženství je cykličnost. Tak, jako se příroda mění na jaře, v létě, na podzim a v zimě, tak i žena se během svého cyklu proměňuje. Má různé kvality, talenty i úskalí v jednotlivých fázích. Pokud začneme s touto cykličností vědomě pracovat, staneme se spokojenějšími my i naši partneři.

Michaela Zapletalová 45 minut kritické uvažování, osobnostní rozvoj, projevit názor 3. 4. 2017 621x

Lekce o menstruaci - v1 

Verze 1: "Hlavně, aby to nikdo nepoznal" - "Proč si necháváme namlouvat, že naše krev je modrá? Proč menstruaci nebereme takovou, jaká ve skutečnosti je? Proč si sami před sebou na něco hrajeme?" Lekce vede žákyně a žáky zamýšlet se skrze hravé aktivity nad tím, jak se ve společnosti mluví o menstruaci a jak se to odráží v našich životech a jaká tedy menstruace je.

Michaela Zapletalová 45 minut kritické uvažování, osobnostní rozvoj, projevit názor 3. 4. 2017 617x

Jak (nejen) básníci přicházejí na svět 

Lekce poukáže na téma porodů jako na přirozenou součást našich životů. Vytvoří prostor na diskuzi o představách porodu ve společnosti i o vlastním očekávání a přání. Současně nabídne možnost prozkoumat tuto problematiku skrze satirická videa a konfrontovat je se světovými lékařskými doporučeními.

Michaela Zapletalová 45 minut kritické uvažování, lidská práva, odpovědnost, svoboda 10. 3. 2017 1967x

Jak na sexuální výchovu? 

Studenti se skupinovou prací zamýšlí nad potřebností informací o sexualitě. Analyzují, jaké informace by mladí lidé měli znát a jakou formou jim je nejlépe zprostředkovat. Nápady zpracují formou návrhu hodiny sexuální výchovy, který pak prezentují třídě. Společnou diskuzí pak vyberou nejdůležitější témata i nejzajímavější formy výuky a formulují, jaké cíle může sexuální výchova takto pojatá naplňovat.

Michaela Zapletalová 45 minut kritické uvažování, odpovědnost, osobnostní rozvoj 3. 3. 2017 2041x

Sexismus v reklamě 

Lekce žákům/kyním představí problematiku sexismu, konkrétně sexismu v reklamě. Žáci/kyně se naučí rozpoznávat sexistické reklamy a budou schopni/é kriticky reflektovat obraz, který sexistické reklamy vytváří o rolích mužů a žen ve společnosti.

Dagmar Krišová 1 x 45 minut nebo 2 x 45 minut kritické uvažování, mediální gramotnost, projevit názor 24. 2. 2017 1843x
10 | 20 | 50 | 100 |