Seznam učebních lekcí

Název Autor Časový rozvrh Klíčová slova Datum Zobrazeno

Moje stopy na internetu 

Aneb Co o mně ví internet? A koho to může zajímat? Lekce pracuje s tématem stop, které při svém pohybu na internetu žákyně a žáci zanechávají, a jaké problémy z toho mohou plynout.

Marie Veverová 2x 45 minut kritické uvažování, mediální gramotnost, odpovědnost 19. 2. 2018 9092x
2 komentáře

4 z 5 sociálních sítí snižují sebevědomí 

Během jedné či dvou vyučovacích hodin žákyně a žáci diskutují o kladech a záporech sociálních sítí.

Marie Veverová 1x - 2x 45 min mediální gramotnost, spolupráce 19. 2. 2018 7540x

Jak internet ovlivňuje životy různých lidí? 

Během dvou hodin žákyně a žáci zjišťují a přemýšlí o tom, jak internet ovlivňuje život různých skupin lidí.

Marie Veverová 2x 45 min kritické uvažování, mediální gramotnost, spolupráce 19. 2. 2018 7500x

Sexismus v reklamě 

Lekce žákům/kyním představí problematiku sexismu, konkrétně sexismu v reklamě. Žáci/kyně se naučí rozpoznávat sexistické reklamy a budou schopni/é kriticky reflektovat obraz, který sexistické reklamy vytváří o rolích mužů a žen ve společnosti.

Dagmar Krišová 1 x 45 minut nebo 2 x 45 minut kritické uvažování, mediální gramotnost, projevit názor 24. 2. 2017 6401x

Nová média - úvod 

Lekce může být považována za úvodní ze série lekcí k novým médiím, žáci shrnou patologické jevy objevující se v souvislosti s užíváním nových médií.

Pavla Pokorná 2x45 min kritické uvažování, mediální gramotnost, občanská společnost, projevit názor, veřejné instituce 4. 1. 2016 6105x

Nová média - kyberšikana 

Lekce patří do série lekcí k novým médiím. Žáci se seznámí s problematickým obsahem internetu, s různými podobami kyberšikany, vcítí se do kůže postižených, dozví se, jak postupovat v případě, že se s kyberšikanou setkají. Zaujmou postoj k nenávistným kampaním na internetu.

Pavla Pokorná 2x45 min kritické uvažování, lidská práva, mediální gramotnost, odpovědnost, projevit názor, spolupráce 4. 1. 2016 6713x

Nová média - hoax 

Lekce patří do série lekcí k novým médiím. Je zaměřená na jedno z nebezpečí nových médií, tzv. hoax. Přes vysvětlení tohoto novodobého jevu se dostaneme k abstraktnějším pojmům založeném na stejném principu – reklamě a propagandě.

Pavla Pokorná 45 min kritické uvažování, mediální gramotnost 4. 1. 2016 6746x
1 komentář

Zdravý rozum v ilegalitě 

Na příběhu nositele Nobelovy ceny Tima Hunta se žáci zamýšlí nad problematikou přílišné korektnosti v dnešní společnosti a vlivem médií a sociálních sítí. Osvojí si pojmy sexismus, gender a politická korektnost.

Pavla Pokorná 45-90 min (podle prostoru, který dáme k diskusi) kritické uvažování, mediální gramotnost, odpovědnost 7. 12. 2015 5119x

Volební billboardy 

Lekce je zaměřena na problematiku politické komunikace skrze billboardy. Lekce poukazuje na vyprázdněnost politických billboardů v kampani ke krajským volbám 2012 a vede k zamyšlení, proč k tomu dochází. Žáci se zamyslí nad funkcí billboardů v politické kampani a nad tím, podle čeho se rozhodují voliči před volbami. 

Lekce vznikla v reakci na článek „Volíte mě, tedy jsem.“ – 30.9.2012, Respekt číslo 40/2012 

Libor Pospíšil, FSS MU a Jaroslav Petřík, COV 45 minut demokracie, kritické uvažování, mediální gramotnost, politika, Učím s RESPEKTem 7. 10. 2012 7536x

MÉDIA A POLITIKA 

Lekce vede studenty k zamyšlení se nad vztahem mezi médii a politikou. Měli by pochopit, proč se politici snaží vyvíjet tlak na média, a rozpoznat, kdy se tento tlak na média stává překážkou demokracie.

Marcela Rašková, dle knihy Médiální výchova jako součást předmětu 2x 45 min demokracie, mediální gramotnost, politika, svoboda 18. 3. 2012 7186x
10 | 20 | 50 | 100 |